Heren 4 2009-2010

Alles over Heren 3 en Heren 4

Re: Heren 4 2009-2010

Berichtdoor Buurman » do 17 dec, 2009 11:34 am

Na onderzoek van de CIA zijn we achter de waarheid gekomen: we hebben de wedstrijd verloren gekregen omdat Murkie Murk al te veel keren had meegespeeld met een ander team (h2, h3) en daardoor zich 'vast heeft gespeeld in heren 2', zo verklaarde special agent Gravant.
Fijn om zoiets pas achteraf te horen.

Maarrrr, mentaal zijn wij natuurlijk de winnaar!
Buurman
Baller

Berichtdoor Peter » do 17 dec, 2009 14:40 pm

Dus nu mag murk eigenlijk wel op Vlooie bitchen over zn speeltijd :D
Afbeelding
Peter
Pro baller

Berichtdoor madtice » do 17 dec, 2009 14:57 pm

Ik had al zo'n vermoeden :)
madtice
Site Admin

Berichtdoor Rob » do 17 dec, 2009 15:14 pm

Peter schreef:Dus nu mag murk eigenlijk wel op Vlooie bitchen over zn speeltijd :D

:lol: :lol: :lol: Moet je ook ef tegen Player zeggen hehe :D
I'm the shortcut to fame
Rob
Pro baller

Berichtdoor Vince » do 17 dec, 2009 16:41 pm

Nee hoor, 2e helft van het seizoen mag je gewoon weer opnieuw opgeven...
Sensei, Mr. Von Sushi, SugarDaddy, Vinsanity, Bulldozer, Muscle Man,"I'm a Muscler (baby)", Muscle-ini, Gamble-ini, Svinson, Ikea-Master maar Vince mag ook. (Grotendeels © Julien Al-shine, de oliesheik)
Vince
Player

Berichtdoor Buurman » do 17 dec, 2009 17:38 pm

Vince schreef:Nee hoor, 2e helft van het seizoen mag je gewoon weer opnieuw opgeven...

Sensei, Mr. Von Sushi, SugarDaddy, Vinsanity, Bulldozer, Muscle Man,"I'm a Muscler (baby)", Muscle-ini, gamble-ini, maar Vince mag ook. (Grotendeels © Julien Al-shine, de oliesheik)

Je moet je onderschrift wel een beetje up to date houden joh: "Ikea-Master" en "Svinson" ontbreken nog :)
Buurman
Baller

Berichtdoor Buurman » ma 21 dec, 2009 13:09 pm

Gasten,
Ik heb 't al op de training gezegd, maar aangezien toen niet iedereen er was, hierbij nogmaals de mededeling dat er niet getraind wordt op 23 en 30 december!

Goede feestdagen en we zien elkaar weer in het nieuwe jaar! (nieuwjaarstoernooi wellicht..? http://www.westlandstars.nl/index.php?m ... eturnid=83
Buurman
Baller

Berichtdoor Buurman » ma 18 jan, 2010 15:04 pm

Heren 4 en hun vriend Tommy

De nachten zijn lang en donker. Bijna elke nacht val ik huilend in slaap, omdat ik me depressief voel. Maar dat zijn niet de eenzaamste momenten in mijn leven. Voor veel mensen klinkt het misschien gek, maar de eenzaamste uren beleef ik wanneer er tientallen, soms wel meer dan honderd mensen bij mij in de buurt zijn. Want dan heeft namelijk niemand nog oog voor mij. Ik doe juist zo mijn best om op te vallen, maar ik word gewoon behandeld als een voetenveeg.

Ik kan er niet meer tegen: dit moet ophouden. NU!
Sorry, laat ik me eerst even netjes voorstellen aan jullie, brave lezertjes, want waarschijnlijk weten jullie helemaal niet wie ik ben. Ik ben Tommy, de vloer van de Westlandhal. Ja, jullie lezen het goed: ik ben de vloer van de Westlandhal. En ja, ik kan praten. En ja, ik heb gevoelens!

Mijn psycholoog zegt dat ik teveel over mij heen laat lopen, en dat ik daarom duidelijk mijn grenzen moet aangeven. Via deze weg wil ik dat dus graag even doen.

Ik zou het op prijs stellen als jullie af en toe een praatje met me komen houden, en ermee ophouden mijn hart te vertrappen. Jullie kunnen een voorbeeld nemen aan de vriendelijke, doch stoere mannen van Heren 4. Wat een fantastische jongens zijn dat toch! Na afloop van de wedstrijd van afgelopen vrijdag werd ik zelfs door sommigen van hen gekust! Dat was een zeer fijn gevoel. Zalig.
Om kwart voor negen betraden zij het veld, met keurig geveegde schoenen. Zij lieten met name in de eerste helft basketbal zien, zoals ik zelden heb mogen meemaken. In de aanval werd razendsnel rondgepasst en gewacht op een vrije man, zodat er eenvoudige scores konden worden gemaakt onder het bord. De Westlandse mannen lieten zien dat zij echte teamspelers zijn en elkaar de bal de gunnen.
Coach Buurman was met recht trots op zijn team.

De tegenstander, Rotterdam Basketbal, probeerde met haar individuele kwaliteiten de Sterren-verdediging binnen te dringen, maar faalden keer op keer. De zone-verdediging zat zo dicht als gevangenisdeur in de Bijlmerbajes.

De eerste helft werd al een geruime voorsprong genomen en deze werd in de tweede helft zelfs nog wat uitgebouwd, zodat de wedstrijd eindigde in 76 – 55.

Na het laatste fluitsignaal werd er gezongen, geknuffeld en gelachen. Het publiek werd bedankt en ik...ik werd gekust.

Ik hou van Heren 4, en zij van mij.

Groet,
Tommy
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Murk: 15 pnt
Boy: 2 pnt
Jamai: 4 pnt
Blowie: 8 pnt
Hans: 14 pnt
Monk: 0 pnt
Kip: 4 pnt
Cosmo: 2 pnt
Ed: 4 pnt
Kelvin: 9 pnt
Herr Karl: 14 pnt
Buurman
Baller

Berichtdoor Buurman » ma 01 feb, 2010 14:50 pm

Opsporing Verzocht: ontvoerders Heren 4

Vrijdag 29 januari 2010. 20.43 uur. Het eindsignaal van de wedstrijd Heren 4 – Rebound 2 galmt na in de Westlandhal.
De Westlandse spelers komen met lachende gezichten bij elkaar, want zij hebben zojuist de wedstrijd gewonnen met maar liefst 48 punten verschil: 74-26. Zij hebben echter nog geen idee dat hun leven compleet zal veranderen binnen enkele ogenblikken.

19.15 uur. De jumpball luidt de wedstrijd in. De strijd komt langzaam op gang: na 5 minuten spelen staat er nog maar een trieste 2 – 2 op het scorebord. Na een time-out blijkt de slaap uit de ogen te zijn gewreven, want nu komen de Westlanders op stoom. Goed verdedigend werk en een snelle balrotatie leiden tot een 29-18 voorsprong in de eerste helft.

Begin derde kwart laten de Helden van Heren4 hun ware strijdlust zien. Op de kop wordt de ene na de andere steal door Herr Karl en Blowie gepakt en team Rebound komt amper in de buurt van de Westlandse basket. Insnijdende forwards en centers worden goed bereikt en de wedstrijd is dan ook volledig gespeeld na dit kwart: 52 – 20.

In de korte rust tussen de 3e en 4e periode bespreken de zes spelers van Rebound zaken met elkaar die weinig hebben te maken met de wedstrijd.
“Wat zijn ze goed hè, die Westlanders?!, zegt #8 van Rebound.
“Nou en of”, reageert #12. “Sommigen van hen zijn ruwe diamanten, anderen pareltjes en de coach is goud waard!”, vervolgt hij.
“Diamanten...parels...goud...”, fluistert #7. “Denken jullie wat ik denk?”
“Ik denk het wel, nummer 7! Die jongens zijn een hoop geld waard! Laten we ze ontvoeren en dan verkopen aan een juwelier; dan houden we nog iets over aan deze wedstrijd!”, zegt #6 enthousiast.
“Precies”, zegt #7 met een lachje op zijn gezicht als die van een schurk uit een James Bond-film.

De laatste tien minuten zijn de spelers van Rebound niet meer bezig met de wedstrijd, maar met het smeden van een ingenieus ontvoeringsplan. Op de bank wordt driftig gebrainstormd en aantekeningen gemaakt.

Het eindsignaal klinkt om 20.43 uur en de Westlanders komen bijeen om de overwinning te vieren. Aan de andere zijde van het veld buigen de zes Rebound-spelers zich over het masterplan. Op een gegeven moment knikken ze allen tegelijkertijd ‘ja’ en sprinten vervolgens naar hun tassen.
De ritsen worden geopend en de volledige inhoud van de tassen wordt op een hoop gegooid.

Met de lege tassen in de hand rennen zij naar de Stars-bank, als een Romeins leger in vroeger tijden forten bestormde.
Team Heren 4 kijkt verschikt om als zij de snel dreigende voetstappen dichterbij horen komen. Voordat zij door hebben wat er gebeurt, worden zij allen in de sporttassen gepropt, als sardientjes in een blik. De ritsen worden gesloten en de tassen worden op de schouders genomen, voordat de Rebounders krijsend van opwinding met hun ‘buit’ de hal verlaten.

Sindsdien is er niet meer vernomen van team Heren 4 en de ontvoerders.
Politie Haaglanden is naar hen op zoek, omdat zij terug moeten zijn voor hun eerstvolgende wedstrijd tegen Punch, 6 februari in Delft.
Onderstaand vindt u compositie tekeningen van de ontvoerders. Heeft u deze personen gezien, neemt u dan alstublieft contact op met de politie, telefoonnummer 0800-6438699149.

Afbeelding
Buurman
Baller

Berichtdoor Buurman » ma 08 feb, 2010 13:48 pm

Heren 4 Rockt De Pan Uit!

Het was nog niet zeker of Heren 4 deze week zou kunnen spelen, omdat zij vorige week zaterdag op brute wijze werden ontvoerd (zie verslag “Opsporing Verzocht: ontvoerders Heren 4”). De ontvoeringszaak liep woensdag met een sisser af door een enkel telefoontje.

Vier dagen lang waren de spelers van het Westlandse Heldenteam spoorloos verdwenen. Gelukkig was er ruime aandacht voor deze zaak in het nieuws. Een vrouw herkende in 1 van de compositie-tekeningen haar zoon Bart, in de woensdageditie van De Telegraaf. Zij belde haar zoon op zijn mobiele nummer en vertelde hem direct op te houden met deze flauwekul, anders zou hij billenkoek krijgen. Met de staart tussen de benen gaf de jongeman zichzelf en medeontvoerders aan bij de plaatselijke politie.

De uitgehongerde Westlanders werden een paar uur later bevrijd uit hun benarde positie. In ’s-Gravendeel waren de basketballers gevangen genomen in een ondergronds gangenstelsel. Bovenop dit gangenstelsel was een kippenboerderij gevestigd waar 1 van de ontvoerders ook woonde.

Het ambulancepersoneel raadde de spelers aan om zich verder te laten behandelen in het ziekenhuis, maar de Westlanders moesten hier niets van weten. Zij wilden namelijk diezelfde avond weer hun basketbaltraining voortzetten!

Wat een bikkels. Wat een onbreekbare motivatie. Wat een rock-’n-roll-mentaliteit. Vier dagen hadden ze amper gegeten en geslapen, maar team Heren 4 maakt het allemaal niet uit; zij gaat gewoon door! What has to be done, has to be done.

Afgelopen zaterdag werd er opnieuw op overtuigende wijze gewonnen. Deze keer in Delft, tegen Punch. Een eindstand van 56-34 zegt genoeg. Door drie winstpartijen op rij, zijn de Stars nog volop in de race voor het kampioenschap.

Opvallend feitje:
Onze nummer 51, Murk, scoorde het 51e punt, onze nummer 53, Hans, scoorde het 53e punt, en onze nummer 55, Blowie, het 55e punt.

Toeval bestaat niet: dit is een bijzonder team.
Laatst bijgewerkt door Buurman op ma 08 feb, 2010 15:28 pm, in het totaal 2 keer bewerkt
Buurman
Baller

Berichtdoor madtice » ma 08 feb, 2010 14:41 pm

Beter Heren 4 kampioen. En Buurman Nobelprijs voor de Literatuur.
madtice
Site Admin

Berichtdoor Buurman » ma 22 feb, 2010 14:07 pm

Heren 4 in de 80’s

Zaterdag 20 februari was de dag van het grote 80’s-feest, maar het was ook de dag dat er een wedstrijd van Heren 4 op het programma stond.
En Heren 4 zou Heren 4 niet zijn als zij deze twee fantastische evenementen niet op een of andere manier zouden weten te combineren.

Geheel in stijl werden er 81 punten gescoord tegen het eerste team van Sparta Go uit Dirksland. Hoe dit tot stand kwam, kunt u hieronder lezen.

In een vintage Adidas-trainingspak werd er geconcentreerd warmgelopen. De gezonde spanning was van de gezichten af te lezen. De heren waren gebrand om ook deze pot te winnen en hun kans op het kampioenschap zo levend te houden.

De tip-off werd door de Westlanders gewonnen en direct toonden zij hun ‘eye of tiger’ (*1)door een razendsnelle score. Met een heuse MC Hammer-move (*2) belandde 25 seconden later de volgende twee punten in het netje.

Sparta Go schakelde al snel over naar een zone-defense om het zodoende de Westlanders moeilijker te maken. De Westlanders hadden hier echter weinig moeite mee, doordat er snel en goed werd rondgepasst.
Het was ook duidelijk dat Murk voor de wedstrijd had geluisterd naar de 80s-song ‘The Reflex’ (*3), want als een kat zo snel reageerde hij op schotpogingen van Sparta. Veel blocks en/of rebounds waren het gevolg.
Het eerste kwart werd winnend afgesloten: 16-10.

Het tweede kwart was een kopie van het eerste kwart, en zodoende liepen de Stars uit naar een 31-20 voorsprong.

Coach Buurman was nog niet helemaal tevreden en zei in de rust tijdens de peptalk: “Hello (*4) mannen, wakker worden! Pump up the jam (*5), heren! Don’t worry be happy (*6), en nu weer knallen met die ballen!”

Deze peptalk werkte uitstekend, want Heren 4 speelde met Sparta alsof het een Living Doll (*7) was. Zelf 24 punten scoren en er maar 3 tegen krijgen, zegt natuurlijk genoeg.

Het laatste kwart was dan ook nog maar een formaliteit.
Het lukte bijna om het gehele vierde kwart Sparta niet te laten scoren, maar in de final countdown (*8) scoorden zij toch nog twee punten uit vrije worpen. Desalniettemin was dit, net als het derde kwart, verdedigend voortreffelijk. Aanvallend ging het ook prima en werden er 26 punten gescoord, wat de uitslag bracht op 81 -25.

Door de speakers galmde de overwinningsmuziek ‘Celebration’ van Kool and the Gang en ‘The Winner takes it all’ – Abba.
Uitzinnig van vreugde verlieten de Helden van Heren 4 het veld en vierden hun overwinning bij Bessa tijdens de 80’s party.

* Bronvermelding:
( 1 ) Survivor – The eye of the tiger
( 2 ) MC Hammer – Can’t touch this
( 3 ) Duran Duran – The Reflex
( 4 ) Lionel Richie - Hello
( 5 ) Technotronic – Pump up the jam
( 6 ) Bobby McFerini – Don’t worry be happy
( 7 ) Cliff Richard – Living Doll
( 8 ) Europe – The Final Countdown
Laatst bijgewerkt door Buurman op ma 22 feb, 2010 16:43 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Buurman
Baller

Berichtdoor madtice » ma 22 feb, 2010 14:36 pm

Ah, de letteren der buurman. Can't touch this.
madtice
Site Admin

Berichtdoor Buurman » ma 08 maart, 2010 13:42 pm

Heren 4 verrast

Een verrassing. Een fout. Een traan.

Ontsteltenis, verbijstering, droefheid, woeligheid, verdriet, beroering, onrust, misgenoegen, commotie, hartzeer, frustratie, toorn, pijn, ongeluk, verstomming, verstoring, last, opschudding, treurnis, wrok, chaos, wrangheid, verdwazing, afgunst, consternatie, verontrusting, tumult, zenuwachtigheid, schrik, heisa, verwarring, incident, verslagenheid. Rotterdam B’bal: 71, Westland: 66.

De toekomst?
Veerkracht, volharding, strijd, vastberadenheid, onverzettelijkheid, positiviteit, vitaliteit, kracht, groei, inspiratie, vurig, doordacht, verbetering, enthousiasme, plezier, kwaliteit, optimisme, waardering, trotsheid, saamhorigheid,

Victorie.
Buurman
Baller

Berichtdoor Cosmo » ma 15 maart, 2010 20:33 pm

Rotterdam basketball heeft uit met 51-44 verloren bij Sparta Go... :|
Cosmo
Rookie

Berichtdoor Buurman » di 16 maart, 2010 12:15 pm

I told you..zo slecht is dat team niet hoor. Don't underestimate the power of Sparta :)
Buurman
Baller

Berichtdoor Buurman » vr 26 maart, 2010 17:43 pm

Heren 4 toont leeuwenhart in Brielse hel

Donderdag 25 maart moest Heren 4 aantreden tegen Voorne uit Brielle (inhaalwedstrijd) en werd van te voren al bestempeld als DE wedstrijd van het seizoen.

BV Voorne is namelijk de huidige nummer 1 van de ranglijst, ongeslagen.
De Westlandse Beren zijn de nummer 2, met 1 verloren wedstrijd (tegen R’dam).
Het is zeer, zeer onwaarschijnlijk dat Voorne nog punten zal laten liggen tegen andere tegenstanders, en dus moest er gewonnen worden om de verloren punten tegen R’dam weg te poetsen.

Donderdagavond spelen is wellicht voor sommigen een rare dag om te spelen, maar voor Heren 4 maakt dit niets uit. Uiterst geconcentreerd was het team aan het warmlopen in sporthal Dukdalf. Tien man sterk stond op het veld, en 1 man, Blowie, die uit Amsterdam moest komen, stond helaas nog in de file.

Stipt 20.45 uur begon de wedstrijd. Al snel bleek waarom Voorne de huidige nummer 1 is, want binnen een minuut scoorden zij zes razendsnelle punten. De Westlandse zone-defense kreeg geen tijd om zich te positioneren door het tempobasketbal dat Voorne hanteerde. Helden 4 kwam zelf maar moeizaam tot scoren. Na het eerste kwart keken de Westlanders tegen een 20-9 achterstand aan.

Het tweede kwart werd het reboundoverwicht van Voorne beter bestreden dan in het eerste kwart, en zodoende kwam Voorne tot maar 13 punten. Het leek echter wel of Helden 4 steeds al hun energie verbruikte in de verdediging, want de aanval was erg slordig. Er werden mensen overgeslagen bij het passen en riskante inside-passes werden allemaal onderschept door het jonge team van Voorne. Vijf schamele punten in 10 minuten was het resultaat, wat de russtand bracht op 33-14 in het voordeel van Voorne.
De wedstrijd, en dus ook het kampioenschap, leek door de vingers weg te glippen als water.

In een uiterste wanhoopspoging om de wedstrijd te doen kantelen, besloot coach Buurman om de zone-verdediging om te zetten naar een man2man-defense. Een verrassende keuze, aangezien Heren 4 als sinds jaar en dag zone speelt en dus helemaal niet gewend is om man2man te spelen. De flexibiliteit van de spelers bleek echter zeer groot te zijn en pikten de omschakeling goed op. De druk werd opgevoerd en Voorne kreeg hier zichtbaar last van. Puntje voor puntje kropen de Westlandse Sluipmoordenaars dichterbij.

Op een onverwachts moment kwam er een mentale wenteling in de wedstrijd. Na een fraaie steal ging Kelvin voor een fastbreak. De tegenstander kwam, per ongeluk, in botsing met hem, waardoor hij zijn enkel hard verzwikte. Een ijzige kreet galmde door de hal. Kronkelend van de pijn lag Kelvin op het veld. Snel werd hij naar de kleedkamer gebracht om zijn enkel te behandelen. De zwelling werd al zichtbaar door zijn schoenen heen. Op het moment dat iemand probeerde zijn schoenen uit te trekken om de enkel te kunnen koelen, liet Kelvin zijn ware aard zien: zijn schoen moest aanblijven, want dan kon hij nog verder spelen! De nieuwe aanwinst (sinds januari lid) liet hiermee zien dat hij een echt Westlands leeuwenhart heeft, ondanks zijn Surinaamse roots. Dat hij verder kon (schuine streep: wilde) spelen was verrassender dan elke Supriseshow van Henny Huisman ooit gemaakt, want het zag er echt slecht uit.

Het vuur in de ogen van Kelvin gaf de rest van het team zichtbaar een extra boost om te blijven knallen en niet op te geven. De achterstand was aan het einde van het derde kwart geslonken tot 10 punten: 43-33.

Het laatste kwart werd ingegaan met een teamspirit groter dan het Empire State Building. De mensen in het veld renden de longen uit hun lijf, en de bank schreeuwden de longen uit hun lijf. Nog niet eerder dit seizoen waren de spelers zo fanatiek en gebrand om te winnen. En kansen kwamen er: binnen vijf minuten was de achterstand nog maar vier luizige puntjes (51-47).
Er waren nog vijf minuten om de wedstrijd uit verloren positie toch nog binnen te slepen. Nog vijf minuten om de kans op het kampioenschap te behouden.

Voor elke bal werd keihard gevochten en door dit felle spel kwamen de Stars in foutenlast. Voorne mocht daardoor maar liefst zestien keer aanleggen vanaf de vrijeworplijn, en Heren 4 mocht twaalf vrijeworpen schieten. Het hogere schotpercentage van Voorne maakte het verschil in deze bloedstollende minuten.

De buzzer ging en een hatelijke 64-59 stond op het bord. Einde wedstrijd. Einde kampioenschap.

Natuurlijk waren de spelers teleurgesteld, maar Helden 4 mag...nee moet trots zijn op zichzelf. Zij had niet meer kunnen doen dan dit. In fantastische tweede helft werd er geknokt tot het (letterlijk) bittere einde, en was de teamgeest groot, zeer groot.

Helden 4 gaf de tegenstander sportief een hand na de wedstrijd, en wilde ze alvast feliciteren met het kampioenschap...

MAAR!! Maar, maar, maar, maar...!! WACHT! HO! STOP! Houd niet op met lezen, lieve lezertjes, want er komt nog een magische draai aan dit hele verhaal!

Het weekend daarvoor bleek Voorne thuis te hebben verloren van R’dam Basketbal! Een ware verrassing, want uit had Voorne deze zelfde tegenstander nog verslagen.
Door dit verlies mag Heren 4 blijven dromen van een kampioenschap.

De laatste drie wedstrijden moeten dan gewonnen worden (waaronder tegen Voorne thuis), met een zo groot mogelijk verschil, aangezien het doelsaldo de doorslaggevende factor zal zijn, indien twee teams een gelijk aantal punten heeft gescoord.

Op dit moment heeft Voorne een positief doelsaldo van 204 punten tegenover +158 punten van de Stars. Dit verschil van 46 punten moet in de volgende wedstrijden weg worden gewerkt.

17 april, 20.15 uur is de belangrijkste wedstrijd (Voorne) en zet deze dus allen in uw agenda en kom Helden 4 aanmoedigen in hun gevecht om de titel! Neem toeters, trommels en sirenes mee en laat zien dat het Westlandse publiek net zo’n groot leeuwenhart heeft als de spelers van Heren 4.

Heren 4, Team of Destiny
Buurman
Baller

Berichtdoor madtice » vr 26 maart, 2010 18:54 pm

Volgens mij vindt er in elke regio competitie een beslissingswedstrijd plaats bij gelijk puntenaantal, ongeacht het doelsaldo. Er zijn ook wel eens teams die met 20-0 winnen of verliezen door niet op komen dagen, dus dat zou het doelsaldo vertekenen. Als het klopt wat ik zeg, krijgen jullie 24 april of het weekend er op een gigantische finale op neutraal terrein...
madtice
Site Admin

Berichtdoor Judith » zo 28 maart, 2010 12:32 pm

Volgens mij ook!
bball Say What!
Judith
Baller

Berichtdoor Buurman » ma 29 maart, 2010 10:23 am

Bedankt voor de info :) Dat zou mooi zijn.
Inmiddels heb ik al drie verschillende versies gehoord:
1. Doelsaldo
2. Onderling resultaat
3. Kampioenschapswedstrijd
Buurman
Baller

Berichtdoor Buurman » ma 29 maart, 2010 10:47 am

Ik heb even zitten speuren. Dit staat in het wedstrijdregelement van Rayon West (versie 2008 die op de nbb-site is te vinden):

"
De eindrangschikking van een Rayon-en/of Regiocompetitie (eerste en/ of tweede
competitiedeel) wordt bepaald door het aantal behaalde wedstrijdpunten per team.
Indien dit gelijk is, wordt de eindrangschikking als volgt bepaald:
1. de resultaten van de onderling gespeelde wedstrijden;
2. indien dit gelijk is, het doelsaldo van de onderling gespeelde wedstrijden;
3. indien dit gelijk is, het doelgemiddelde van de onderling gespeelde wedstrijden;
4. indien dit gelijk is, het doelsaldo van de gehele competitie;
5. indien dit gelijk is, het doelgemiddelde van de gehele competitie;
6. indien dit gelijk is, vindt er loting plaats.
"
en een klein stukje verder op:
"
Indien er twee teams in de niet 1e klassen van de rayoncompetitie of in de klassen van de
regiocompetitie gelijk eindigen op een plaats die van belang is voor het kampioenschap
wordt een beslissingswedstrijd gespeeld.
Door de organiserende instantie zal hiertoe een speeldatum, een aanvangstijd en een
neutraal speelveld worden bepaald.
"

Kortom, jullie hebben gelijk, Bugle en Judith :) En daar ben ik blij mee, want doelsaldo was voor ons het meest ongunstige scenario.
Buurman
Baller

Berichtdoor Cosmo » ma 29 maart, 2010 22:34 pm

Dat zou wel ideaal zijn, op neutraal terrein een echte finalepot, maaaarrrr eerst maar is winnen van sparta en voorne thuis!
Cosmo
Rookie

Berichtdoor Rob » di 30 maart, 2010 18:41 pm

Cosmo schreef:op neutraal terrein een echte finalepot

Die tent gaat opzekers tegen de grond dan dankzij die achterban die jullie meenemen :twisted:
I'm the shortcut to fame
Rob
Pro baller

Berichtdoor Buurman » wo 31 maart, 2010 16:31 pm

Juisssst Rob!
Buurman
Baller

Berichtdoor Buurman » ma 19 apr, 2010 14:03 pm

Heren 4 speelt kraker tegen Voorne (en Punch (en Sparta Go))

De laatste twee weken is het even stil geweest rondom Heren 4. Of beter gezegd: van de laatste twee wedstrijden (Punch thuis en Sparta Go uit) ontbreken de wedstrijdverslagen.

U, trouwe lezer, zal dit vast zeer vreemd hebben gevonden, omdat juist de verslagen van Heren 4 elke week snel te lezen waren op de website.
Maar er is een volkomen logische verklaring waarom deze verslagen de afgelopen tijd niet zijn uitgewerkt. Ik, de schrijver van de stukjes, heb een ongeluk gehad in de drukkerij waar ik werkzaam ben. Mijn beide handen raakten tijdens een cilinderwissel van de drukpers bekneld en moesten in het ziekenhuis worden geamputeerd.
Best vervelend natuurlijk, want het typt niet zo lekker met twee stompjes.

Inmiddels zijn mijn handen weer aangegroeid, dus kan ik er weer vrolijk op los typen.
Over de wedstrijden tegen Punch en Sparta wil ik het niet lang hebben, want die waren niet zo interessant. In beide partijen was Helden 4 duidelijk een maatje te groot.
Punch werd verslagen met 66-41 en in Dirksland werd Sparta Go met 67-49 opzij gezet. Met deze twee overwinningen mocht Heren 4 nog blijven dromen over een kampioenschap.

Het waren niet de beste wedstrijden van het seizoen, maar iedereen spaarde dan ook zijn krachten voor de thuiswedstrijd tegen Voorne, de laatste reguliere wedstrijd van het seizoen. Afgelopen zaterdag vond deze wedstrijd plaats in de Westlandhal.

Voorne is de huidige nummer 1, en er moest gewonnen worden om zodoende gelijk te komen in punten. Een nog in te plannen kampioenschapswedstrijd op neutraal terrein zal dan uiteindelijk de beslissing forceren.

De uitwedstrijd werd krap verloren, dus het beloofde een spannende pot te worden. Het grootste gevaar schuilt bij Voorne in hun lengteoverwicht. Eén speler van hen is toen hij twee jaar oud was in een ketel met tovergroeihormonen gevallen en sindsdien is hij groter dan mening mammoettanker. Een andere center van hen is zo lang dat hij in de Westlandhal moet bukken om zijn hoofd niet tegen het plafond te stoten. Weer een ander is zo afgetraind dat hij Arnold Schwarzenegger doet lijken op een iel ventje. En de guard slaat in zijn vrije tijd helikopters uit de lucht met zijn lange armen.
Kortom, best grote jongens, die Briellenaren.

Daarnaast hebben zij de snelheid van hazewindenhonden en de reactiesnelheid van de nieuwste Pentium-processors.
Zo op het eerste oog lijkt dit dan ook een onverslaanbaar team.

Mening NBA-team zou niet eens op durven te treden tegen dit team der Giganten, maar de Heren 4-spelers van Westland Stars wilden de strijd maar wat graag aan.
Helden 4 heeft namelijk iets dat veel groter is dan alle lange mannen van Voorne bij elkaar: team spirit.

Mentaal zijn de Westlanders niet kapot te krijgen. Ze beschikken over een enorme veerkracht en zijn altijd hongerig naar winst. Deze wedstrijd werd dan ook met groot vertrouwen in zichzelf en het team ingegaan.

Een uitzinnig publiek was al nadrukkelijk aanwezig voordat er ook maar één seconde was gespeeld. Met toeters, trommels en ander herriemateriaal moedigden zij hun Sterren aan.

De strenguitziende scheidsrechters bliezen op hun blokfluit om aan te geven dat de wedstrijd ging beginnen.
Na de tip-off was het direct duidelijk dat het moeilijk scoren is tegen gasten die met hun hoofd boven de ring uit torenen. Een groot aantal blocks zorgde ervoor dat de Stars maar tot 11 punten kwamen in dit kwart, en er 16 tegen kregen.

Even dreigde Voorne een groot gat te slaan in de score toen er eenvoudige scores werden weggegeven en er een negen punten achterstand was. Maar met subliem samenspel werd de draad opgepakt en werd er gezocht naar manieren om de Briellenaren in de aanval te verslaan. Langzaam maar zeker kwam Helden 4 op gang en vond wegen om de lange mannen te omzeilen. Bij rust was de stand 27–32.

In het derde kwart mochten de Westlanders regelmatig op de vrijeworplijn plaatsnemen, omdat Voorne hen alleen nog foutief kon afstoppen. Doordat het schotpercentage vrij laag lag, kon Helden 4 jammer genoeg niet de achterstand ombuigen in een voorsprong. Wel naderden zij de uitspelende ploeg tot 1 punt: 47-48.

In het vierde kwart was de spanning om te snijden. Het publiek ging nog eens extra achter de mannen staan door dusdanig hard te joelen dat bij sommige supporters de trommelvliezen braken.
De wedstrijd kon alle kanten opgaan, want het verschil was steeds 1 punt voor, 1 punt achter. Dit ging zo door tot vier minuten voor tijd. De wolkenkrabbers van Voorne kwamen toen in foutenlast en werden stuk voor stuk met vijf fouten van het veld gestuurd.

De Brielse verdediging kwam zo open te staan voor met name de Westlandse forwards. Fastbreak na fastbreak werd succesvol afgerond in deze zinderende pot.
Het publiek kon haar geluk niet op toen het eindsignaal klonk en er een 74-63 voorsprong op het scorebord stond.

Zowel de spelers als de supporters vielen elkaar in de armen en lachten, lieten een traan en juichten.
In de kleedkamer vloeide het Spa Geel rijkelijk en werd de overwinning al zingend gevierd.

Publiek bedankt, scheidsrechters bedankt, Bessa bedankt.

Heren 4 ziet jullie allen graag weer bij de kampioenschapswedstrijd!
Buurman
Baller

VorigeVolgende

Keer terug naar Heren Senioren 3 en 4